Главните принципи на здравословното отслабване според Нобеловия лауреат Йошинори Осуми

Главните принципи на здравословното отслабване според Нобеловия лауреат Йошинори Осуми
Късната вечеря провокира сутрешно безсилие и повишава риска от развитие на диабет, затлъстяване и депресия.
Колко пъти сте чували, че за да отслабнете е нужно да се откажете от любимите вкуснотии и да хапвате пресни пилешки гърди с елда и маруля? Усилията на „безвкусния живот” няма да ви донесат голям успех, а един блестящ японски учен има проста рецепта за това, как да отслабваме здравословно без големи лишения.
Йошинори Осуми (Yoshinori Ohsumi) прави огромна услуга на всички хора по света, разкривайки основните принципи на храненето, а през 2016 г. е удостоен с Нобелова награда в областта на медицината. Специалист по биология на клетката в Токийския университет, Осуми разгадава механизма на автофагията (самоизяждане, от гръцки) – процес за разграждане и рециклиране на клетъчни компоненти, и дори идентифицира гените, които отговарят за автофагията. Японският учен установява и нещо много важно, от което може да се възползва всеки човек, който държи на здравето и дълголетието – автофагията работи най-активно, когато организмът изпитва стрес. Например, при гладуване. В такива случаи клетката произвежда енергия от своите вътрешни ресурси – от всеки отпадък, в т.ч. от болестотворните микроби.
Откритието доказва: да се гладува или да се пости, е полезно. Така организмът се изчиства. Автофагията предпазва организма от преждевременна старост и спомага подмладяването, създавайки нови клетки.
Но нека се върнем на здравословния режим, препоръчван от Йошинори Осуми за редуциране на теглото.
Какво е „хранителен прозорец”?
За да се активира процесът на отслабване, изчистване и оздравяване на организма, трябва да знаем какво е „хранителен прозорец” и как ни влияе той. Това е времето между първото и последното ни хранене за деня. Ако закусвате в 8 сутринта, а вечеряте в 20 ч. вечерта, то вашият „хранителен прозорец” е отворен за цели 12 часа.
Съгласно направените изследвания през 2017 г., хранителният прозорец би следвало да е „отворен” не повече от 6-8 часа дневно. Този интервал снижава риска от заболявания като захарен диабет и затлъстяване.
За да потвърдят своята хипотеза, учените провеждат експеримент с 4 групи доброволци. Основавайки се на обичайния хранителен порцион на участниците, изследователите съставят всяко меню с еднакво количество калории. Първата група се храни в течение на 12 часа, втората – 8 ч., хранителният прозорец на третата е редуциран до 6 часа, а на четвъртата – до 4 часа.
Резултатите показват, че съкращаването на хранителния прозорец, е ключът към отслабването. Основната част от процеса на загуба на мазнини се извършва през нощта, чувството на глад е притъпено, повишава се метаболитната активност и се понижава количеството консумирана енергия.
Снижаването на хранителния прозорец като цяло влияе изключително благотворно на организма – понижава риска от развитие на рак на кожата и гърдата, забавя процеса на стареене, понижава кръвното налягане, нормализира работата на сърдечно-съдовата система и прогонва безсънието.
Съкращаването на хранителния прозорец е нужно да се прави грамотно. Необходимо е да се избере правилното време, отчитайки биологичния ритъм на организма. Най-добре е да откривате хранителния прозорец сутрин, когато отделянето на хормона кортизол е най-активно. Именно тогава се чувстваме най-енергични и искаме да се храним обилно.
А вечер – обратното, да се храним е нежелателно – тогава се отделя хормона мелатонин. Тялото ни започва да се подготвя за сън, а храносмилането се забавя. Късната вечеря провокира сутрешно безсилие и повишава риска от развитие на диабет, затлъстяване и депресия.
Основни правила и препоръки за здравословно отслабване на ОСУМИ:
 Събуждайте се в 6-7 часа сутринта
 Закусвайте не по-рано от 30-60 мин. след като сте се събудили
 Разпределяйте времето си така, че работният ви ден да започва 2-3 часа след събуждане
 Закусвайте стабилно
 Съкратете „прозореца на хранене” до 6-8 ч., без да изключване нищо от обичайния си порцион
Интересен факт – най-много ни се иска да хапваме в 8:00, 13:00 и 19:00. Ако решите да свиете „прозореца на хранене” и да не ядете след 16:00–17:00, не се отказвайте от последвалата „молба” на организма си да се „подкрепи”. Може да пийнете кафе, айрян, вода и да изчакате 2 часа. След този промеждутък време, чувството за глад ще се укроти.
Според проф. Йошинори Осуми, 7-14 дни са нужни на организма, за да свикне с този ритъм на живот и хранене. Сутрин ще чувствате прилив на бодрост, а вечер ще се избавите от пристъпите на глад.

Източник: sovkusom.ru

You may also like...

1 Response

  1. Милка каза:

    Много ми хареса, мисля да го направя.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *