Салвестролите в диетата за здраве и жизненост! Част IV

 

Малко салвестроли в текущата диета

Професор Потър и неговите колеги са направили интересна разкритие по време на тяхното търсене на салвестроли: нивото на защитните салвестроли в пресните зеленчуци, плодове и билки и обработената храна варира значително. Пестициди като фунгицидите, драстично са намалили нивото на салвестроли в общите зеленчуци и плодове. Логично е, защото повече няма нужда растението да произвежда фитоалексини. Обратното, пръсканата храна съдържа също така карциногенни вещества  поради остатъците от пестициди. В допълнение, растителната селекция и облагородяването на растенията през последните петдесет до шестдесет години е довело до редуциране на култивирането на растителни видове които са естествено богати на горчиви салвестроли (и по-малко зависими от пестицидите). При хората има тенденция да не харесват храна, която има горчив вкус, и предпочитат да ядат сладко брюкселско зеле, отколкото зеле с някакъв горчив вкус. Хората харесват също така да селектират нови видове зеленчуци и плодове, които са еднородни по размер, цвят и форма и да оставят старите видове и онези които са по-малко привлекателни, които са по-богати на салвестроли.

Накрая, производителите на храни премахват салвестролите, за да постигнат вкус, цвят и прозрачност на (рафинирани) храни като плодови сокове и зехтин. Вкусът става по-сладък, без нужда от добавяне на захар. Като общо правило, рафинираната храна съдържат малко или никакви салвестроли.  Изследователската група на Бюрк и Потър идва до заключението че диетата в сегашно време съдържа 80 до 90 % по-малко салвестроли отколкото тази преди петдесет до сто години. Само биологичната (необработена) храна все още съдържа уместни количества салвестроли. Намаляването на защитните салвестроли и увеличаването на карциногенни вещества в храната може да е допринесло за увеличаването на рака през последното десетилетие.

Важни биологични източници на салвестроли
Зеленчуци: зелени зеленчуци, артишок, аспержа, кресон, рукола, всички видове зеле, капсикум, авокадо, покълнала соя, див морков, целина, краставица, спанак, тиква, тиквичка, патладжан;
Плодове: червени плодове, маслини, боровинки, грозде, ябълки, ягоди, сливи, фурми, малини, мандарина, портокал, черница, пъпеш, ананас, манго; Билки: магданоз,босилек, розмарин, мащерка, салвия, мента, глухарче, ройбос, банан за готвене, шипка, бял трън, глог, лайка, агримония, алойзия.

По-висок прием на салвестроли

За по-добра защита от рак се препоръчва да се увеличи приема на салвестроли чрез консумиране на необработени биологични зеленчуци, билки и плодове. Понастоящем се провежда проект в Англия при който хората търсят по-стари зеленчукови и плодови видове, които естествено съдържат повече салвестроли. Зеленчуците най-добре се приготвят на пара или запържване с бъркане; салвестролите са сравнително топлоустойчиви но остават назад във водата, когато зеленчуците се варят. В допълнение, всеки може да използва зеленчуков или плодов концентрат, избран поради високо ниво на салвестроли [15]. Допълнителни добавки със салвестроли (заедно с мулти и синергичен биотин, ниацин, витамин С, магнезий и селен) и движение на тялото (кислород) могат да бъдат важен принос към възстановяването от рак. Бъдещо (клинично) изследване ще има нужда да проучи това. Във всеки случай, откритието на салвестролите е допълнителна причина за избирането на биологична, свежа и необработена храна.

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *